Denne veiledningen inneholder informasjon om hvordan ansatte kommer i gang og benytter Min Capitech for kunder med produktet Simployer Tid Pro.
Kom i gang
Tilgang til Min Capitech fra Simployer:
- Åpne linken via "Min tid" i Simployer
- Velg riktig bedrift i listen (kun første gang)
- Klikk på "Glemt passordet?" for å få en mail hvor du kan sette ønsket passord
- Trykk Logg inn
Om du vil slippe å legge inn ansattnr og pin hver gang kan du krysse av for «Husk innlogging».
Du kan benytte Min Capitech på de fleste enheter som Pc, Mac, nettbrett og mobil - så fremt du har internettilgang.
Se info om oppsett på mobiltelefoner (Android og Iphone ), PC og MAC lenger nede i veiledningen.
Dashboard
Etter pålogging får du opp kalender med oversikt over registrerte timer og fravær for inneværende måned. Du får også en oppsummering av timer hittil i denne måned.
Saldo for evt. fleksitid / timebank ordning vises om den ansatte har avtale om dette.
Tips!
- Du kan bla frem og tilbake mellom måneder i kalenderen ved å bruke piltastene.
- Trykk på en dag for å se sum timer og tillegg for denne dagen.
Registrere timer
Klikk på dagen i kalenderen du ønsker å registrere timer på og følgende knapp vil komme opp:
- Bruk «Inn»-knappen hvis du skal registrere deg rett inn uten å gjøre endringer på standard valg. Du blir da registrert direkte inn på nåværende tidspunkt. Dette forutsetter at standard og påkrevde valg er satt av leder i forkant.
- Skal du spesifisere klokkeslett eller gjøre endringer på tilgjengelige dimensjoner før timene registreres, bruker du knappen "Registrer tid"
- Fyll ut klokkeslett, aktuelle valg og trykk Lagre.
- "Ut" registrerer deg direkte ut på aktuelle tidspunkt
Tips!
Om du trenger å endre på en registrering du har gjort kan du gjøre det via Rediger knappen.
For å registrere diverse tillegg trykker man på ved en eksisterende tillegg. Det vil da komme opp en ekstra meny med deres aktuelle tillegg. Velg antall og legg til.
Meldinger
Under menyvalg meldinger finner du alle meldinger mellom deg og din leder.
Her kan du sende nye meldinger til dine ledere, svare på nye meldinger og lese tidligere meldinger. Når du sender en melding går denne til alle ledere som har tilgang til aktuell avdeling.
Saldoer
Her får du oversikt over din fleksitid eller timebank saldo og alle bevegelser, om dette er i bruk.
Rapporter
I denne menyen kan du ta ut rapporter over dine registrerte timer.
Det foreslås automatisk datoer fra den 01. i inneværende måned til og med i dag. Du kan trekke ut alle timer så langt tilbake du har registrert i MinCapitech.
Min bruker
Her ser du bl.a. navn, adresse, mobil og telefonnummer som er registrert.
Du kan også endre passord, samt angi språk og hva du ønsker som startside ved pålogging.
For å bytte passord
Skriv først inn gammelt passord.
Skriv inn nytt passord to ganger.
Trykk «Endre passord»
Veiledning for bruk på mobiltelefon
Min Capitech er en webløsning som ikke behøver å lastes ned fra App store eller Google Play
Det er i hovedtrekk bare å lagre siden som en favortt eller legge den på hjem skjermen på mobilen eller nettbrettet.
- Android mobil eller nettbrett (Nettleser)
- Åpne nettleser og skriv inn adresse.
- Min Capitech kommer opp i nettleseren.
- I nettleseren, velg « add to homescreen/legg til skrivebord ».
- Start så Min Capitech fra skrivebordet/homescreen – Eget Icon.
- Velg klient, skriv inn ansatt nummer, PIN og huk av for å lagre.
- Trykk logg inn
- Iphone og ipad (IOS 5 eller nyere)
- Åpne nettleseren (Safari) og skriv inn adresse.
- Min Capitech kommer opp i nettleseren.
- I nettleseren, velg « add to homescreen/legg til skrivebord ».
- Start så Min Capitech fra skrivebordet/homescreen – Eget Icon.
- Velg klient, skriv inn ansatt nummer, PIN og huk av for å lagre.
- Trykk logg inn
- Start på Windows Phone
- Åpne nettleseren (IE) og skriv inn adresse.
- Min Capitech kommer opp i nettleseren.
- I nettleseren, velg «add to homescreen/legg til skrivebord».
- Start så Min Capitech fra skrivebordet/homescreen – Eget Icon.
- Velg klient, skriv inn ansatt nummer, PIN og huk av for å lagre.
- Trykk logg inn
4. Oppsett på PC og Mac
- Åpne nettleser (Chrome, Edge, IE, Safari, Firefox) og skriv inn adresse.
- Min Capitech kommer opp i nettleseren.
- I nettleseren, lag snarvei og legg denne på skrivebordet (se nettleseren sin veiledning)
- Start så Min Capitech ra skrivebordet - eget ikon.
- Velg klient, skriv inn ansattnummer, PIN og huk av for lagre.
- Trykk logg inn
Det kan være forskjellige varianter for å sende snarvei til skrivebord på noen versjoner av nettleser som er installert på mobiltelefon. For nærmere veiledning bruk Google for å søke opp veiledning eller hør med IT internt for hjelp.
Kommentarer