Følg

Veiledning Min Capitech for Tid Pro kunder

Denne veiledningen inneholder informasjon om hvordan ansatte kommer i gang og benytter Min Capitech for kunder med produktet Simployer Tid Pro.

 

Kom i gang

Tilgang til Min Capitech fra Simployer:

 

  1. Åpne linken via "Min tid" i Simployer eller linken du har fått fra din leder / din bedrift

  2. Velg riktig bedrift i listen (kun første gang)

  3. Legg inn ditt ansattnr og PIN kode (PIN kode er normalt de fire første siffer i bursdagen din)

  4. Trykk Logg inn

Tid_Pro_MinCapitech_Paalogging.jpg 

Om du vil slippe å legge inn ansattnr og pin hver gang kan du krysse av for «Husk innlogging».

Du kan benytte Min Capitech på de fleste enheter som Pc, Mac, nettbrett og mobil - så fremt du har internettilgang.

Se info om oppsett på mobiltelefoner (Android og Iphone ), PC og MAC lenger nede i veiledningen.

 

Dashboard

Etter pålogging får du opp kalender med oversikt over registrerte timer og fravær for inneværende måned. Du får også en oppsummering av timer hittil i denne måned. 
Saldo for evt. fleksitid / timebank ordning vises om den ansatte har avtale om dette. 

 Tid_Pro_MinCapitech_Dashboard.jpg

 Tips! 

  • Du kan bla frem og tilbake mellom måneder i kalenderen ved å bruke piltastene.
  • Trykk på en dag for å se sum timer og tillegg for denne dagen.

Tid_Pro_MinCapitech_Dashboard_Dag.jpg

Registrere timer

Klikk på dagen i kalenderen du ønsker å registrere timer på og følgende knapp vil komme opp:



  • Bruk «Inn»-knappen hvis du skal registrere deg rett inn uten å gjøre endringer på standard valg. Du blir da registrert direkte inn på nåværende tidspunkt. Dette forutsetter at standard og påkrevde valg er satt av leder i forkant.
  • Skal du spesifisere klokkeslett eller gjøre endringer på tilgjengelige dimensjoner før timene registreres, bruker du knappen "Registrer tid"
  • Fyll ut klokkeslett, aktuelle valg og trykk Lagre. 
  • "Ut" registrerer deg direkte ut på aktuelle tidspunkt

Tid_Pro_MinCapitech_Registrere_Tid.jpg

 

Tips!
Om du trenger å endre på en registrering du har gjort kan du gjøre det via Rediger knappen.

For å registrere diverse tillegg trykker man på  ved en eksisterende tillegg. Det vil da komme opp en ekstra meny med deres aktuelle tillegg. Velg antall og legg til. 

 

Tid_Pro_MinCapitech_Redigere_Tid.jpg

 

Meldinger

Under menyvalg meldinger finner du alle meldinger mellom deg og din leder.
Her kan du sende nye meldinger til dine ledere, svare på nye meldinger og lese tidligere meldinger. Når du sender en melding går denne til alle ledere som har tilgang til aktuell avdeling. 

Tid_Pro_MinCapitech_Meldinger.jpg

 

Tid_Pro_MinCapitech_Ny_Melding.jpg

Saldoer

Her får du oversikt over din fleksitid eller timebank saldo og alle bevegelser, om dette er i bruk.

Tid_Pro_MinCapitech_Saldoer.jpg

 

Rapporter

I denne menyen kan du ta ut rapporter over dine registrerte timer.
Det foreslås automatisk datoer fra den 01. i inneværende måned til og med i dag. Du kan trekke ut alle timer så langt tilbake du har registrert i MinCapitech. 

Tid_Pro_MinCapitech_Rapporter.jpg

 

 

Min bruker

Her ser du bl.a. navn, adresse, mobil og telefonnummer som er registrert.
Du kan også endre passord, samt angi språk og hva du ønsker som startside ved pålogging.

Tid_Pro_MinCapitech_MinBruker.jpg

 

For å bytte passord

Skriv først inn gammelt passord.
Skriv inn nytt passord to ganger.
Trykk «Endre passord»

 

Veiledning for bruk på mobiltelefon

Min Capitech er en webløsning som ikke behøver å lastes ned fra App store eller Google Play

Det er i hovedtrekk bare å lagre siden som en favortt eller legge den på hjem skjermen på mobilen eller nettbrettet.

  1. Android mobil eller nettbrett (Nettleser)
  • Åpne nettleser og skriv inn adresse.
  • Min Capitech kommer opp i nettleseren.
  • I nettleseren, velg « add to homescreen/legg til skrivebord ».
  • Start så Min Capitech fra skrivebordet/homescreen – Eget Icon.
  • Velg klient, skriv inn ansatt nummer, PIN og huk av for å lagre.
  • Trykk logg inn

 

  1. Iphone og ipad (IOS 5 eller nyere)
  • Åpne nettleseren (Safari) og skriv inn adresse.
  • Min Capitech kommer opp i nettleseren.
  • I nettleseren, velg « add to homescreen/legg til skrivebord ».
  • Start så Min Capitech fra skrivebordet/homescreen – Eget Icon.
  • Velg klient, skriv inn ansatt nummer, PIN og huk av for å lagre.
  • Trykk logg inn

 

  1. Start på Windows Phone
  • Åpne nettleseren (IE) og skriv inn adresse.
  • Min Capitech kommer opp i nettleseren.
  • I nettleseren, velg «add to homescreen/legg til skrivebord».
  • Start så Min Capitech fra skrivebordet/homescreen – Eget Icon.
  • Velg klient, skriv inn ansatt nummer, PIN og huk av for å lagre.
  • Trykk logg inn

     4. Oppsett på PC og Mac

  • Åpne nettleser (Chrome, Edge, IE, Safari, Firefox) og skriv inn adresse.
  • Min Capitech kommer opp i nettleseren.
  • I nettleseren, lag snarvei og legg denne på skrivebordet (se nettleseren sin veiledning)
  • Start så Min Capitech ra skrivebordet - eget ikon.
  • Velg klient, skriv inn ansattnummer, PIN og huk av for lagre.
  • Trykk logg inn

 

Det kan være forskjellige varianter for å sende snarvei til skrivebord på noen versjoner av nettleser som er installert på mobiltelefon. For nærmere veiledning bruk Google for å søke opp veiledning eller hør med IT internt for hjelp.

 

 

 

 

 

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

Levert av Zendesk